manfaat kopi hitam arabika

HARGA : Rp. 35.000
Jl. BALAIDESA NO.28 JATI RASA, JATIASIH BEKASI
JUAL KOPI - Hasil penyelidikan dari Universiti Scranton AS, Universiti Athens, Harvard School of Public Health & Keio University, Tokyo telah menyimpulkan bahawa kopi dapat mengurangkan tekanan darah, menjadi anti oksidan, membantu merawat kanser, penyakit jantung, diabetes dan stroke.

Minum kopi boleh membuat sperma "berenang" lebih cepat dan dapat meningkatkan kesuburan lelaki. Ini telah diumumkan oleh para saintis Brazil pada pertemuan Persatuan Perubatan Reproduktif Amerika di San Antonio, di mana topik perbincangan memberi tumpuan kepada kesan ubat-ubatan terhadap kesuburan lelaki. Kopi dikatakan membantu lebih daripada sekadar mengelakkan rasa mengantuk. Minuman ini juga dipercayai memberi tenaga sperma apabila diambil beberapa gelas setiap hari. Menurut kajian yang dilakukan oleh University of Sao Puala, kopi meningkatkan mobilitas sperma yang akhirnya meningkatkan potensi kehamilan dalam pasangan. Walau bagaimanapun, kopi ini akan terganggu jika lelaki itu merokok.

Kesihatan Awam

Produk ini secara tradisinya digunakan untuk kesihatan umum, kesegaran, stamina, tenaga, peredaran darah, daya tahan dan tenaga tonik.
Rasa lebih muda dan teruja.
Meningkatkan aliran darah.
Meningkatkan keseronokan seksual.
Membantu meningkatkan pengeluaran hormon seks.
Menambah kiraan sperma.
Secara keseluruhannya meningkatkan kesihatan seksual.
Mengembalikan nutrien kepada sistem saraf terhadap tekanan dan kebimbangan.
Meningkatkan kesegaran badan anda dan menghilangkan rasa mengantuk
Faedah dan Manfaat Minum Kopi

COFFEE adalah sejenis minuman, biasanya disajikan panas, dan dibuat daripada kacang dari loji kopi panggang. Kopi kini merupakan komoditi kedua yang paling didagangkan selepas petroleum. Sejumlah 6.7 juta tan kopi dihasilkan dalam tempoh 1998-2000 sahaja. Dianggarkan bahawa pada tahun 2010 pengeluaran kopi dunia akan mencapai 7 juta tan setahun (dari FAO). Kopi adalah sumber utama kafein.

Lebih banyak kopi

Kopi, peminum teh hitam sekali lagi terbukti menjadi minuman yang kaya, jika dalam kajian sebelumnya kafeina, salah satu kandungan kopi, dapat mengurangkan risiko diabetes, memperbaiki peredaran darah dan menghilangkan pening, ternyata kopi juga dapat membuat sperma berenang lebih cepat dan merangsang kesuburan lelaki. .

Satu kajian yang dijalankan oleh sekumpulan penyelidik dari University of Sao Paulo, Brazil mengatakan bahawa lelaki yang selalu minum secawan kopi setiap pagi mempunyai lebih banyak sperma yang boleh berenang lebih cepat daripada lelaki yang tidak pernah minum kopi pada waktu pagi.

Mereka mengkaji 750 lelaki yang mempunyai vasektomi dan membahagikannya kepada empat kumpulan berdasarkan jumlah kopi yang mereka makan: mereka yang tidak minum kopi, peminum kopi ringan (antara satu hingga tiga cawan kopi sehari), peminum kopi sederhana (antara empat dan enam) sehari) dan peminum kopi berat (lebih daripada enam cawan setiap hari). Kajian ini menggunakan skala cawan 100ml.

Akibatnya, mereka yang selalu minum kopi setiap hari mempunyai kualiti sperma yang lebih sihat daripada mereka yang tidak.
Kandungan kafein dalam kopi membantu sperma untuk berenang lebih cepat dan membantu meningkatkan sampel sperma dalam proses IVF (in vitro fertilization), kaedah persenyawaan di luar rahim.
Hasil kajian ini diterbitkan dalam persidangan Jurnal Persatuan Perubatan Reproduktif Amerika, di San Antonio.
Menurut kajian berasingan yang dijalankan oleh Universiti Negeri New York, Buffalo mendapati bahawa kopi masih jauh lebih baik daripada kanabis, yang terbukti dapat mempersingkat umur sperma, disfungsi ereksi dan berpotensi mengurangkan kesuburan dengan ketara.

0 Response to "manfaat kopi hitam arabika"

Posting Komentar

wdcfawqafwef